Er zitten jongens die sneeuwballen gooien op onze ramen. Hoe zorg ik ervoor dat ze zo hard schrikken dat ze nooit meer hier in de buurt willen komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
6.7K

Het beste antwoord

geef ze een beker warme chocolade melk als ze beloven geen sneeuwballen op je ruiten te gooien

dat verwachten ze echt niet :p

boos reageren maakt het voor hun alleen maar leuker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (52)

Je kunt wel hard boeh roepen, maar dat is des te meer reden om te pesten. Ik zou tegen ze zeggen: goh jongens, als ik zou kunnen zou ik graag een partijtje sneeuwballen gooien met jullie, maar dat lukt niet meer zo best. Waarom gaan jullie niet een stuk verderop, ik heb net m'n ramen gelapt, maar even goede vrienden hoor. Iets van die strekking. Je kunt wel met scherp(e woorden) schieten, maar dat wekt alleen maar agressie op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitzoeken waar ze wonen en daar een steen door de ruit gooien zal ze wel laten schrikken. Maar over het algemeen is de escalerende approach niet echt de beste :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan mag jij de ruitschade gaan betalen :S
Supersoaker? (met risico op escalatie)

Pak zelf een steen en gooi je eigen ruit in op het moment dat er een sneeuwbal tegenaan gaat. Zorg er dan wel voor de er iemand anders "toevallig" net buiten staat te kijken en ziet wie de sneeuwbal gooide..
(het wordt een verzekeringskwestie en dat vinden de ouders van die kinderen vast niet leuk)

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. mijn voorkeur gaat uit naar de rustigere opties hierboven, maar soms...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dreigen dat je de politie gaat bellen als ze niet stoppen en verwijs naar de strafzaak van de sneeuwballengooier....

als ze niet luisteren, ga je met de telefoon in de hand al bellend met al dan niet de politie voor het raam staan.

als ze blijven doorgaan, echt de politie bellen. ik denk dat ze het dan niet meer doen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fout gedacht!!! geen min van mij, maar ik zou het als jongere kijken waneer die dan komen..wat willen ze doen, je arresteren wegens sneeuwballen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@jenesy: maakt het dan uit wát het is dat ze tegen je ruit gooien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, want sneeuwballen gooien is geen misdrijf, je krijgt er hoogstens een waarschuwing voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er niet om of sneeuwballen gooien een misdrijf is, maar of überhaupt harde dingen herhaaldelijk tegen iemands raam aan gooien een misdrijf is. Als iemand de hele dag lang stenen tegen je raam zou gooien, maar nét niet hard genoeg om een ruit te breken, zou je dan ook niet de politie bellen?
Zoek een glasgerinkel geluid op en speel het knetterhard af op het moment dat de bal de ruit raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ of wat echt glas kapot slaan/gooien in de container (pas op op scherven in je ogen: ff een bril opzetten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ hahahhaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben benieuwd of dat zou werken... ;)
Je kan ze in eerste instantie bedreigen,in de trant van,Als je nog eens gooit dan haal je het nieuwe jaar niet!En gelijk daarna zeggen,gooi er nog maar eens een keer NU,kunnen we gelijk zien of je lef hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon terug gooien ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dit wel de leukste!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén persoon tegen een groep jongens: nee, dat verlies je geheid.
neem uw fototoestel en zet ze op de foto,(eventueel door het raam,wel de flits uitschakelen) zeg verder niks.laat het aan hun over om in te vullen wat u met die foto`s zou kunnen doen.video is ook een optie.
succes, en ik hoop voor u dat het helpt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met flits eventueel, dan weten ze tenminste dat je foto maakt. Ze weten vast niet dat je geen foto kunt maken door ruit met flitsen
niko
13 jaar geleden
kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verleden winter heb ik dat dus gedaan, 2 jochies van 16 gooiden continu sneeuwballen zo hard op de ramen dat we echt dachten dat ie ging springen, ijsballen ongeveer. heb ze eerst gewaarschuwd, dag later heb ik een foto gemaakt, daarna begonnen ze helemaal te flippen want ze waren doodsbang geworden, ze gingen nog harder dreigen eentje zei dat z'n pa wel even ons huis in de fik ging steken, voor zover de ouderlijke verantwoordelijkheid. en of ik de foto wel even wilde deleten van de camera... ja natuurlijk joh.
heb het toen maar op akkoordje gegooit min of meer, nog aantal bedrijgingen naar m;n hoofd gekregen. echter geen sneeuwbal meer gezien. deze winter zijn ze gelukkig niet terug gekomen.
Naar buiten gaan en een babbeltje met ze maken. Op een neutrale toon zeggen dat je er last van hebt en bang bent dat het glas gaat breken. Of ze tegen een muur willen gaan gooien, dat ziet er ook nog leuker uit.

Dit werkt vaak goed bij jongetjes tot ongeveer 12 jaar, daarna worden ze wat baldadiger en heb je kans dat ze je in je gezicht uitlachen. Maar een neutraal praatje maken kan nooit kwaad, dan heb je ook een idee wie je tegenover je hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Dit werkt vaak goed bij jongetjes tot ongeveer 12 jaar"
Ik denk dat dat inmiddels is verlaagd, naar 5 jaar ofzo...
Enfin, het hangt er ook vanaf of je een natuurlijk overwicht hebt of niet. Als je dat niet hebt, werkt 't voor geen meter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt ook sterk van de ouders af. Ik heb iets dergelijks meegemaakt met een voetbal, heel netjes gevraagd of ze in het park wilden gaan voetballen, volgende wat gebeurde was dat mijn man stomp voor zijn gezicht kreeg van de pappa in kwestie. Afhankelijk van in welke buurt je zit, kun je soms dus maar beter je mond houden en voor een goede glasverzekering zorgen. Helaas.
Ga naar de kinderen en vraag als ze bij hun eigen ouders
sneeuwballen op het raam gaan gooien.Zeg ook dat je er last van hebt en dat het geen stijl is omdat te doen.Dus opgerot gooi maar bij je ouders als je durft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk als je met zijn tweeen of meer bent.Laat een naar buiten sluipen. Doe alle lichten uit vanaf beneden naar boven alsof je gaat slapen..of andersom alsof je weggaat en ga dan ook echt weg..laat de ander ze vervolgens de spookervaring van hun leven beleven..veel jongeren zijn behoorlijk bijgelovig en kijken graag films maak er gebruik van. dat was het antwoord op je vraag. Zelf zou ik naar buiten gaan of terug gooien door het raam met pijltjes in een pvc buis of een supersooker..na een poosje houdt je er gewoon mee op en stoppen zij ook wel want het spel is voorbij en plagen lukt niet meer. Een praatje maken waarin je niet gaat spelen voor leraar maar laat merken dat je zelf ook jong geweest bent en heel goed snapt waarom ze dat doen of leuk vinden, maar dat je nu je ouder wordt je het vervelend vindt omdat je bang bent dat de ruiten ingegooit worden e.d.. De meeste jongeren hebben ook gevoel maar vergeten vaak even dat anderen niet altijd voelen wat zij voelen. Meestal als je dat laat weten is het klaar. Ik maak elke zomer een praatje met een groepje als ze de speeltuin weer onveilig maken, heb nooit last van ze na die tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon je straatje schoonhouden. Gaan ze wel naar de buren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melden dat het terroristen zijn. Dan zal de Dienst Speciale Interventies ze wel leren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je sneeuwbal gooiende kinderen laten schrikken??? Lekker is dat, het zijn toch nog maar kinderen!? Maak je er niet zo druk om, zet de televisie wat harder en vooral niet op reageren. Dáár doen ze het juist om, hoe vaker je reageert hoe meer ze gaan gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ursula, als je boos wordt weet je zeker dat ze de hele winter juist bij jullie gaan gooien tegen de ramen.

Loop naar buiten en zeg dat je even een foto van ze wil maken. Voor in je album. Alle gooiers netjes op een rijtje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK zou mijn gsm nemen in hun bijzijn ,en de wijkagent of de buurt politie bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het raam gaan staan en naar ze zwaaien... is de lol er al gauw af...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe de gordijnen lamelle dicht en geef er geen aandacht aan is de lol er zo van af voor ze ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat als je geen gordijnen hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie heeft er nou geen gordijnen???
Waarom zou je gedrag gaan uitlokken door te denken dat je ze weg kan jagen door te laten schrikken. Dit is juist het spel mee spelen. Uitzoeken waar zij wonen zou de slimste oplossing zijn. Dan praat met de ouders. Tis jammer dat zelfs dit niet altijd meer werkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een hond hebt stuur hem dan achter hun aan of de telefoon pakken en voor je neus houden en alsof typen
PS: het kan werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de politie zegen en dan krijgen ze op hun kop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien je leeftijd zou ik zeggen,....Ga zelf ook lekker sneeuwballen gooien!
En niet tegen de ramen van oude mensen hoor die kunnen daar wel eens van schrikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen aandacht aan besteden

Toegevoegd na 41 seconden:
, dan houden ze vanzelf wel op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de "knetterbiele" antrappen.
of op zijn nederlands gezegd, de kettingzaag aandoen, naar buiten lopen, ze aankijken en weer terug lopen....maakt indruk, geloof me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vogelverschrikker erheen zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, deze heeft toch wel een + verdient
gordijnen dicht doen en erachter gaan zitten. als er dan een sneeuwbal tegen het raam wordt gegooid, laat je even je hoofd tussen de gordijnen zien.

heeft mijn opa ook wel eens bij mij gedaan, schrok me rot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even 'moonen' voor het raam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gooi een ijsbal tegen hun hoofden deden ze ook bij mij heb ze geijst en ze waren binnen 5 sec weg toen kwamen ze terug en heb ze toen ingepeperd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hond loslaten.
Emmer ijskoud water over ze heen gooien.
Steen terug gooien.
Uitzoeken waar ze wonen en daar sneeuwballen gooien.
Inzeepen met sneeuw.

Dan moet je er wel heel zeker van zijn dat je geen vrienden met de buren wil worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steen teruggooien???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hond loslaten? Sommige van de adviezen die je hier geeft kun je echt niet maken Dromer.
Geef ze allemaal een oliebol en zeg dat jouw ramen nu wel genoeg gewassen zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een fort bouwen voor je huis ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt zeggen:'Als je de ramen wilt wassen kun je dat ook gewoon zeggen, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, of doet net zo kinderachtig als hun en vertelt het aan de ouders ! :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iemand die je niet mag in de buurt of iemand die bij de politie werkt?

jut ze op, van he jongens, probeer dat huis eens (dat vinden ze extra spannend, I know :P)

of stuur ze naar een huis waar een politieagent(e) woont en licht hem in, hij kan hen wel laten schrikken :D whahah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij ook, heel handig, hij dan in pak, beetje overdrijven of course, werkte bij mij wel
je kan bv.op de loer is liggen en sneeuwballen gooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga gezellig meedoen. Dan is de lol er zo vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is toch logisch dat ze wachten tot dat er een reactie komt na een actie...daar zit hem de lol van de sneeuwbalgooiers in.

Je kan 2 dingen doen...boos worden of negeren, of 3 dingen misschien, toch die kop chocomelk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet iets tegen hun zeggen wat ze helemaal niet verwachten en dan hebben ze er helemaal geen lol meer in... (bv. " heey, als jullie nu toch bezig zijn, kunnen jullie dan ook de ramen aan de achterkant doen) dit is maar een voorbeeldje maar met veel fantasie krijg je ze wel weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een foto van je schoonmoeder wil wel eens helpen.....

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
honkbal knuppel pakken als je di hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpelweg negeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geluidsboxen in de vensterbank zetten, raam open en een poosje klassieke muziek draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga gewoon naar hun ouders en zeg hun dat jij de politie gaat bellen als ze niet ophouden. de ouders zullen ze wel straf geven. zitten de ouders niet met hun kinderen in of lachen de ouders je gewoon uit bel dan meteen de politie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon de politie bellen (als ze bijvoorbeeld iets van jullie hebben kapot gemaakt met sneeuw kunnen jullie ze beschuldigen van vandalisme) dan stoppen ze echt wel. of je doet net als of :p dan worden ze ook bang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sneeuwballen op de ramen gooien heb ik mij ook wel eens mee bezig gehouden. we waren snel vertrokken toen we iemand tegenkwamen die ons met een knuppel achterna ging.
maar ik moet zeggen, als ik er ooit nog in de buurt kom en er ligt sneeuw dan gooi ik met plezier naar dat ene huis toe.

die beker chocolademelk is zeker het proberen waard. alleen al om te zien hoe ze daarop reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netjes vragen of ze alsjeblieft niet op je ramen willen zitten tijdens het sneeuwballen gooien.
Of je ramen niet op straat laten slingeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag je zoon / kleinzoon of ie even wat nitraten ( vuurwerk ) regelt... die uit het raam gooien, wedden dat ze niet weer komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speel keihard een heel irritant kinderliedje en herhaal het de hele tijd zodat ze helemaal gek worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet zeggen dat daar ze daar verder op heel boos worden dan denken ze van zelf o dan gaan we daar gooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bij ons heeft geholpen is door met een grote schep op mijn rug de tuin uit te rennen, ze waren nooit meer terug gekomen.

Ik wilde ze absoluut niemand slaan, maar ze schrokken wel van dat 'wapen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij gebeurde dit ook...
ik ben voor het raam gaan staan en maakte een gebaar dat ik niet meer wou dat ze dit deden.
ze boden hun excuses aan en hoorde steeds als ik boodschappen wou gaan halen van, niet tegen die mevrouw haar raam gooien (kinderen onder elkaar).
Nu heb ik ze van de week allemaal een koek gegeven omdat ze niet meer tegen me raam hebben aangegooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig vragen of ze willen stoppen, maar me een teleurgestelde toon.
Of dat ze maar om de hoek op de ruiten moeten gooien.
Hoe oud zijn ze?
Suc6 d'r mee!