Kan het kwaad dat wanneer ik op zolder op de zonnebank lig onze kat een beetje rondscharrelt rond het apparaat ivm het blauwe licht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het voor jou geen kwaad kan waarom voor je kat die er niet onder gaat liggen wel?

Ja omdat er altijd gezegd wordt dat je niet met je ogen open er onder mag. Lijkt het me niet zo goed.

Net als voor jouw ogen is het voor d ogen van de kat ook erg slecht... Wij weten dit, een kat niet en die zal dus ook niet met zn ogen dicht naast je komen liggen... Kortom; tenzij je van plan bent ook voor je kat ook een speciaal zonnebankbrilletje aan te schaffen en hem die op te doen... Ja, het kan kwaad.

Teveel UV-straling direct in het oog is schadelijk voor het oog, voor mens en dier. Vandaar dat je vaak een brilletje moet dragen onder een zonnebank. Aangezien je kat er rondloopt en toch licht zal binnenkrijgen, strooilicht of zelfs direct wanneer hij erin kijkt, wat toch te verwachten valt, behalve als hij echt ergens ligt te slapen, lijkt het me niet gezond voor je kat. Kortom, neem het zekere voor het onzekere en laat je kat beneden als je onder de zonnenbnak ligt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100