kan ik papier waterdicht maken voor buiten?

ik heb een grote poster gekocht ( 200 x 300 cm) voor in mijn gang. nu mijn gang geschilderd is, vind ik hem daar niet goed staan. buiten, aan de achterzijde van mijn koertje, zou hij wel prachtig uitkomen. nu vraag ik me af hoe ik dat moet klaarspelen: de poster is van papier. ik zou hem tegen de muur willen plakken en dan bv. vernissen, maar is dat een zinvolle optie? zou niet graag mijn poster verknallen, hij was niet goedkoop want is voor mij speciaal ontworpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
10.7K

Het beste antwoord

behalve dat het een vrelijke klus is zie ik aankomen dat zonder heel speciaal glas ervoor of zo hij echt binnen een paar maanden niet meer om aan te zien is door de verkleuring.

Wat ik zou doen is (als je deze echt bijzonder vindt) koop voor een paar euro een paar posters, beplak er één vernis een andere etc en hang die meteen op. In het voorjaar kun je dan beoordelen of je je mooie poster daaraan waagt

Toegevoegd na 36 seconden:
vrelijke = vreselijke
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dubbelzijdig laten lamineren. Lamineren is het voorzien van een plastic laag. Wel ietsje overvul aan de randen gebruiken anders komt het vocht er vanaf de zijkant in.
Als je veel waarde aan de poster hecht, houd er dan rekening mee dat als hij buiten in het volle licht hangt de kleuren sneller zullen vervagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het eens met paverpol kunnen proberen.
Ik zou wel eerst een proefje maken met een ander stuk fotopapier zodat je kunt kijken of de kwaliteit niet te ver is achteruit gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een aantal laggen vernis erover doen