Hoe kan ik het beste foto`s op m`n keukenkastjes plakken zonder dat ik de ondergrond verpest?

Omdat ik mijn keukenkastjes erg saai vind wil ik er foto`s opplakken, ik wil dat wel op een manier doen waarbij ik de ondergrond niet verpest. Als ik de foto`s weer weghaal moet er niet meer te zien zijn dat zij er gehangen hebben.
Het gaat om glanzende, gladde, witte keukenkastjes.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij advies geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.4K

Het beste antwoord

Buddies van Pritt!!! (ook van andere merken overigens) Soort kauwgomachtig iets kan overal op en brengt over het algemeen geen schade aan, zeker niet op gladde materialen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat dacht ik ook. Bestaan die nog wel, ik heb ze al lang niet meer gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die bestaan nog wel, maar dan komt de foto wel iets naar voren omdat dit dikker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestaan zeker nog en als je ze goed plat drukt dan valt dat naar voren komen ook mee. Overigens zou ik ook de fóto's eerst lamineren, blijven ze mooier en is makkelijker met schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed idee, foto's eerst lamineren, en dan met buddy. of tack of zo.

Andere antwoorden (4)

Je kan een makkelijk verwijderbare lijm gebruiken maar dan heb je kans dat de foto's niet goed blijven zitten.

Je zou ook doorschijnen plakplastic kunnen gebruiken, dat is erg makkelijk te verwijderen. Dan leg je het plastic bijvoorbeeld eerst met de plakkant naar boven op een tafel, dus het witte papiertje er al af, dan leg je de foto's neer, dan plak het het geheel over je keukenkastjes heen. En als je dat weer zat bent, trek je alles er zo weer af.

Je kan ook hert witte plakplastic als basis gebruiken door het eerst op je keukenkastjes te plakken en daarop de foto's en versieringen en dan kan je sterke lijm gebruiken omdat je het plakplastic makkelijk kan verwijderen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je adviseren om behanglijm te gebruiken. Het behangpoeder sterk oplossen in water, zodat het vrij dun wordt. Je kunt dan de foto's echt heel eenvoudig verwijderen en de kastjes reinigen met een sponsje en wat water.
Dit wordt bijvoorbeeld ook op basisscholen gebruikt om materialen op ramen te plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rubber cement.

Ik zou niet weten of dat nog gebruikt word of te krijgen is.

Mijn vader was reprograaf (wie stelt die vraag?) en die gebruikte dat heel veel, dat was voor het computer tijdperk om papier op papier te plakken en je kon het ook weer makkelijk loshalen.

het is een goedje wat lijkt op behangerslijm maar stukken minder agressief en permanent is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de action kan je een spuitbus kopen met lijm. Enkelzijdig opgebracht is herbruikbaar, zonder lijmsporen. Als je de ondergrond (je kastje dus) ook inspuit zou het blijvend moeten zijn. Hier heb ik overigens geen ervaring mee.
Ik heb een foto enkelzijdig ergens opgeplakt, en dat trek je er idd gewoon weer af, zonder schade aan foto of ondergrond.
Dat zou je dus kunnen proberen (stinkt wel trouwens) succes!