Ik zoek een logement in Parijs voor 3 maanden, hoe ga ik best tewerk?

Mijn stageplaats bevindt zich aan de Champs-Elysees.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Kamers in Parijs zijn duur, maar voor 3 maanden is het natuurlijk nog wel te overzien. Let op dat je in Frankrijk huursubsidie kunt krijgen als student die op kamers woont. Het is een hele papierwinkel (maar dat is het in Frankrijk so wie so - zorg dat je al je documenten op orde hebt!), maar kan toch een slok op een borrel schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad papier op orde hebben is wel een must! Maar ik zou het bedrijf waar je stage loopt eens vragen of ze met je mee kunnen zoeken. Aangezien zij jou hebben aangenomen kunnen ze je vast ook wel helpen aan een verblijf/kamer. En daarbij hebben hun vast een goed beeld van parijs en waar je eventueel kan zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op internet zijn gemeubileerde en ongemeubileerde kamers te huur.
Bij Lodgis bijvoorbeeld, vanaf €500
Het ligt er ook aan wanneer je gaat.
Ook zie ik hier wel eens advertenties en vragen staat: http://www.nederlanders.fr/

Misschien kan je werkgever ook helpen.