Hoe doen die spinnen dat toch?

In het najaar vindt je in het bos en ook in je tuin van die spindraden, die meestal op gezichthoogte zitten/hangen. Soms wel over een breedte van 2 a 3 meter. Hoe krijgen die spinnen dat voor elkaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Spinnen kruipen omhoog in een boom. Ze maken zich daar vast met hun rag. Daarna laten ze zich door de wind naar een paar meter verderop waaien, waar ze zich weer vastmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hier wordt het duidelijk uitgelegd. Als je meer wilt weten, moet je even op de link hieronder klikken.

"Om de opeenvolgende stappen waarin een web wordt gemaakt in kaart te brengen, hebben biologen geduldig honderden spinnen in het laboratorium gefilmd. Nadien werden de beelden geanalyseerd en vergeleken, een echt monnikenwerk. Regelmatig werd onder veldomstandigheden nagekeken of het waargenomen gedrag niet het resultaat is van de kunstmatige laboratoriumsituatie waarin de spin geplaatst werd.

Zo overspant de spin in de natuur voor de eerste draad van een nieuw web de afstand tussen twee steunpunten door de spinnendraad vanaf het ene steunpunt op een windstroom te laten meevoeren tot deze aan een tweede steunpunt in de buurt blijft kleven. In het laboratorium echter is geen wind. Hier zal de spin zelf de draad tot bij zo’n punt moeten brengen. Ze kruipt hiervoor via de grond, de draad achter zich meesleurend, tot bij een tweede aanhechtingspunt."