Hoe kom je af van vuurwantsen in je tuin?

Ze zitten vooral bij de clematis op de grond en in de hibiscus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
18.1K

Antwoorden (4)

In principe zijn Vuurwantsen niet schadelijk. Ze zijn gek op Hibiscus, dat wel. Als je er echt veel last van hebt kun je spuiten met Spruzit van Ecostyle. En dan met name de jonge knoppen omdat die vaak het "slachtoffer" van de Vuurwants zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze wantsen leven van plantensappen, maar zijn meestal niet erg desastreus en verstoren de bloei van de plant slechts marginaal. je kunt je dus afvragen of ze wel uitgeroeid moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vuurwantsen zijn een van de mooiste wantsen in Nederland, je hoeft niets te doen, gaan vanzelf weer weg, als je goed naar de wantsen kijkt, zie je een masker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vuurwants komt in vele tuinen voor en leven hoofdzakelijk van plantensappen die worden opgezogen als chemische afweer tegen vijanden zoals vogels. Ook zaden van hibiscus en clematis worden leeg gezogen,eveneens wondsappen van bomen

Toegevoegd na 11 minuten:
Vuurwantsen zijn harmloos en richten geen schade aan.
Een heel mooie kever om te zien Hoe je er van af komt? Na een tijdje zijn ze ineens verdwenen.