Ik heb een groen dennetje in de tuin wordt niet hoog maar wel breed ,zou ik die terug kunnen snoeien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Al de coniferen kunnen goed teruggesnoeid worden, als je maar nooit verder gaat dan waar het groen ophoudt.
Als er dus een groene tak aan zit van zeg maar 60 cm lang, dan kan je deze tak zonder probleem halveren, doe het wel zo, dat het groen wat er nog aan de tak blijft zitten, over het de plek valt waar hij afgeknipt is.
Denneboompjes groeien maar een maal per zomer, dus na het snoeien zal hij deze zomer niet verder groeien, volgend jaar pas weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk is de top er een keer uitgeweest. Dan gaat de groei de breedte in en niet meer de hoogte. (of het is gewoon het type den). Snoeien zal de verticale groei niet stimuleren.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het antwoord is dus dat je hem wel kunt terugsnoeien ;) het gevolg zal zijn dat hij voller wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hem inderdaad snoeien, maar of hij er mooier van wordt is maar de vraag.