Wat is dit op het vijgenblad?

Zie foto

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
5.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog steeds geen foto, misschien doe je toch iets verkeerd of is de foto geen goed bestand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit niks op. Wel is er wat af.

Antwoorden (7)

Dat lijkt mij door rupsen aangevreten.
Amadea
13 jaar geleden
ja hoor dit zijn gewoon tekenen dat je rupsen in je tuin hebt , die eten systeem matig je bladeren op en laten de dikke nerven achter.
Kijk maar eens goed naar de blaadjes in de boom, ze zijn vaak goed gecamoufleerd en je moet soms 2 keer kijken om ze te zien.
Zo krijg je wel vlinders in je tuin :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rupsen of slakken zijn de schuldigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg een wit laken onder je vijgenboom, schud nu flink aan de takken en kijk wat er op het laken gevallen is, het moet heel erg klein zijn, waarschijnlijk rupsjes van een motje, mogelijk ook een mineerbeestje, die vreten het bladgroen op tussen de nerven in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk aangevreten door zweet van het lichaamsdeel,waar het voor heeft gezeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het fam. van je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,met mijn pensioentje en AOW samen, ben ik net in staat andersoortig ondergoed te kopen, hoewel het met dit weer wel lekker luchtig zou zijn!
Waarschijnlijk aangevreten door rupsen. Het kan ook door grote groene sprinkhanen gedaan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strooi anders slakkenkorrels in de buurt en verder er omheen.
Onze vijgenboom heeft perfecte bladeren en wij strooien altijd korrels in de buurt. Er liggen veel lege huisjes naast de boom en maar heel af en toe een in de boom.

Heb je misschien groente in de tuin die je verbouwt? Dan kan het ook daardoor komen.