Door watergeven of door regen kan het blad soms toch weer bijtrekken en groen worden.
Als de plant gaat uitlopen kan je zien welke takken geheel dood zijn (blijven bruin) dit zijn meestal de jonge scheuten die nog vrij zacht zijn. Knip deze dode scheuten tot onderaan af.
fremar
2 jaar geleden
Meestal zijn helemaal bruine en dorre scheuten wel echt dood. Let wel op, want bij hitte kan bamboe blad zichzelf oprollen, waardoor het er ook dood uitziet, maar dit is dan gelukkig niet het geval.
Ook als scheuten helemaal dood zijn, flink water blijven geven, zodat er nog nieuwe scheuten kunnen vormen vanuit de wortel.
Vooral in een kleine border, verhoogde bak of pot droogt bamboe snel uit. Geef daarom meermaals per week flink ruim water.
een jaar geleden