Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de mieren uit mijn pioenrozen?

Ik heb prachtige pioenrozen staan in de tuin. Maar er zitten mieren in omdat het een zoete bloem is. Ik wil ze afsnijden en in een vaas zetten. hie krijg ik die mieren eruit zodat ze niet over mijn tafel gaan lopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
9.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

's nachts zijn mieren niet actief. Dus vanavond voor het naar bed gaan even de bloemen plukken. Of nog beter: Morgen ochtend heel vroeg. Groot voordeel is dan ook: Je krijgt bloemen die ;s nachts weer vol sap zijn gezogen, en dan blijven ze langer goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Even de vaas met bloemen buiten neerzetten en een spoor van suiker of honing maken naar een mierenlokdoosje, daar gaan ze dan doorheen en dat overleven ze niet.
Je kunt ook naast de suiker/honing gewoon wat mierenpoeder neerleggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bloemen afknippen in de vaas zetten even buiten laten staan. De mieren zullen weer verdwijnen, want ze willen altijd naar hun nest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pluk de bloemen en dompel ze onder in een emmer met water. Laat ze een half uur staan, en neem ze daarna uit de emmer en laat ze uitlekken. Je zult zien je bent van de
mieren verlost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik tuinier ecologisch en had van iemand de tip gekregen om halve uitgeholde meloenen met een opening erin omgekeerd in de tuin te leggen. De (naakt)slakken zouden hierin en onder kruipen. Je zou dan een halve meloen gevuld met naaktslakken in de compostbak kunnen gooien. Als slakkenval werkt de halve meloen vooralsnog niet, maar tijdens de inspectie bleek dit een prima mierelval te zijn. I.p.v. slakken heb ik dus mieren gevangen. Zoals als je aan mijn avatar kunt zien ben ik ook liefhebber van pioenrozen. Er ligt ook een uitgeholde halve meloen tussen de pioenrozen en... de mieren vinden de meloen aantrekkelijker dan de pioenrozen. In de meloenschil krioelt het van de mieren; in de pioenroos heb ik ze niet geconstateerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding