Hoe kun je een buxusbol op stam het beste beschermen tegen vrieskou?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Z512099
3 jaar geleden
Buxus is winterhard en moet dus niet beschermd worden.

Antwoorden (1)

Buxus kan normaal goed tegen vrieskou, maar let op bij late lente- of vroege wintervorst. De plant vormt na de zomersnoei of bij het begin van de lente nieuwe scheuten. De jonge, fragiele blaadjes zijn nog gevoelig voor vorst en verkleuren dan.
De stam kan je eventueel beschermen met vliesdoek (geen plastic!), maar normaal gezien is dat niet nodig.