Kan ik Euro 95 tanken in mijn grasmaaier?

Ik heb een grasmaaier van AL-KO met een viertakt motor. Normaal gebruik ik Aspen als brandstof , maar is het mogelijk zonder schade aan de motor om euro95 te gebruiken als noodoplossing?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
4.9K
nielsjuh
3 jaar geleden
Als nood is het geen probleem. De motor beschadigd niet na een keer euro95 te gebruiken.
TurfGraver
3 jaar geleden
Geen E10 gebruiken.
Inekez1
3 jaar geleden
Euro95 kun je (althans in mijn regio) nergens meer krijgen. De reguliere benzine is nu E10 (niet geschikt voor je maaier!), bij een beperkt aantal pompen is ook nog Euro98 verkrijgbaar.

Antwoorden (2)

Je kunt het wel keer doen voor nood, maar als de gras maaier lang stil staat kun je er beter voor zorgen dat er geen benzine in zit.

Maar 98 is beter voor grasmaaiers.
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
"Maar 98 is beter voor grasmaaiers."
Maar Aspen is beter voor je gezondheid...
Grasmaaiers zijn nagenoeg altijd voorzien van 4-takt motoren en werken op loodvrije benzine.
Aspen 4 is de schoonste alkylaatbenzine voor viertaktmotoren. Zonder toegevoegde olie.
Aspen 4 is te gebruiken in alle viertaktmotoren waarin Euro 98 ongelood gebruikt wordt. Er wordt geadviseerd om geen E10 te gbruiken. In plaats van E10 kun je beter E5 benzine gebruiken, de 98 ongelood. Aspen 4 is geschikt voor grasmaaiers, tuintractoren, boten, golfwagens, bladblazers, grondfrezen, aggregaten, pompen en andere viertaktmachines en voertuigen.
En voor de duidelijkheid: E5 staat tegenwoordig voor E95.
Toegevoegd op 01 oktober 2020 18:04: tekst