Hoe kun je een bonsai versie maken van een italiaanse cypres?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Antwoorden (1)

Het maken van een bonsai is zeer gespecialiseerd werk en kan in principe op elke boomsoort worden toegepast, dus ook op een cypres. Het is een kwestie van snoeien van takken, snoeien van wortels en heeeel veel geduld.
Er zijn diverse handleidingen die aangeven hoe je een bonsai kan maken, inclusief video's op YouTube.
Enkele richtlijnen:
Als er twee takken op dezelfde hoogte van de boom groeien, behoudt er dan één en verwijder de andere.
Verwijder verticaal groeiende takken, die te dik zijn om te buigen.
Verwijder takken met onnatuurlijke draaiingen.
Verwijder takken die de voorkant van de stam verbergen.
Zie verder de links.