Wat is de naam van deze plant?

https://nl.freeimages.com/premium/floral-background-of-violet-pink-flowers-australian-spring-l-2110132

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoi SoFietje, hoewel mijn plantenkennis helaas niet zo ver rijkt, kan ik je een app aanraden die je hier zeker bij kan helpen. Ik heb op dit moment geen smartphone ter beschikking, maar het lijkt me een uitstekend idee om even een app te downloaden, daar vervolgens een foto mee te maken van de bloemen op je computerscherm en zo de juiste bloem te vinden :) Er bestaan verschillende apps, maar mijn favoriet is PlantSnapp. Ik vind het vervelend dat ik je niet meteen van een antwoord kan voorzien, maar ik hoop dat je hiermee aan de slag kan en zo de naam van deze prachtige bloem kan vinden! Laat je me even weten of het je lukt? Veel succes!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
App is super. dank.
Amadea
3 jaar geleden
En, is die app het eens met mijn conclusie?

Antwoorden (2)

Als Google het goed heeft, zou dit een Lavandula Lanata zijn.
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Heb je ook gekeken naar een foto van de Gewone lavendel? Vermoedelijk niet, want dan had je direct gezien dat Google het zoals vaker wel dan niet totaal mis heeft.
Toch nog een keer een zoektocht begonnen kom ik op dezelfde naam als de vorige keer en denk dat dit toch de juiste moet zijn. Mogelijk is de positie waar vanuit de foto gemaakt is de oorzaak dat ie zo moeilijk herkenbaar is, want er lijken geen bladeren te zijn:

Persicaria capitata (vroegere naam Polygonum capitatum), in het Nederlands is dat Japanse duizendknoop of ook wel Kogelduizendknoop. Vergelijk het met bijvoorbeeld https://www.vreeken.nl/548400-polygonum-capitatum en https://waarneming.nl/species/9195/
Amadea