Mijn bladeren van mijn Seringen worden afgevreten, wat kan dit veroorzaken? Er is geen bladluis te zien.

De bladeren van mijn Seringen lijkt te worden afgevreten maar er is geen bladluis of ander ongedierte te bespeuren. Wat kan dit veroorzaken? Seringen zijn zowat 20 jaar oud.
Op de foto ziet het afgevreten blad er nog goed uit, de meeste bladeren worden tot op de middennerf afgevreten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
2.5K

Antwoorden (2)

Ziet er uit als rupsenschade.
3 jaar geleden
Het valt natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt een goed jaar te zijn voor snuitkevers. Ga vanavond als het donker is eens poolshoogte nemen, dan komen ze tevoorschijn. Mochten het idd snuitkevers zijn dan kan je ze milieuvriendelijk bestrijden met aaltjes van Ecostyle, te bestellen bij het tuincentrum.
Rieneke1