Hoe heet deze tuinplant met donkergroene glanzende bladeren?

Plant is nu ruim een meter hoog maar ik heb hem nog niet zo heel lang (ik gok 2 jaar). Maar kaartje wegggemaakt dus ik weet niet meer hoe hij heet.

Als ik me niet vergis blijft hij groen in de winter.

Picture for question
3 jaar geleden
in: Tuin
3.4K

Antwoorden (2)

Lijkt mij een uit de Prunusfamilie, de Prunus Laurocerasus Rotundifolia.
3 jaar geleden
Summo
3 jaar geleden
Dank, die lijkt er inderdaad heel erg op. Enige verschil is dat ik daar bij de nieuwe blaadjes zie dat die gelijk dondergroen en glad zijn. Bij mijn plant zijn de jonge blaadjes bedekt met witte haartjes.
Volgens mij is dat een laurierkers.