Hoe kan ik mijn olijfboom weer olijven laten geven?

Hallo, wij hebben al een aantal jaar een olijfboom in de tuin staan die zeer kleine tot heen olijven afgeeft. Nou heb in op internet gelezen dat het boompje kalium and kalk nodig heeft.

-Moet ik hem hiervoor uit zijn kuip halen? Hij zit er namelijk al jaren in en ik kan me voorstellen dat de wortels 1 massa zijn geworden
- er is echter wel ruimte voor zon 10 centimeter extra aarde. Kan ik het ook hier in verwerken?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Antwoorden (1)

Een kuipplant heeft ook af en toe wat voedsel nodig. Als de aarde aangezakt is, dan kun je de kuip aanvullen met (liefst) veredelde tuinaarde. Voor kunstmest ga je naar een tuincentrum. Als je daar je verhaal doet weten zij daar wel te vertellen welke kunstmest je het best kunt nemen.
Dit alles is geen garantie voor olijven, maar je hebt wel meer kans op vruchtzetting.
N.B. veredelde tuinaarde kun je ook bij een tuincentrum kopen.
Toegevoegd op 15 mei 2020 17:26: tekst