Ik heb een attribuut gekocht om een waterbel te verkrijgen bij mijn fontein. Hoe krijg je een mooie waterbel?

Ik heb een attribuut gekocht om een waterbel te verkrijgen. Het lukte gewoonweg niet doordat de pomp het niet qua waterdruk voor mekaar kreeg. Het waterbel fonteinstuk was tevens veel te groot.
Nu is de vraag hoe werkt het binnenin het waterbel attribuut om een mooi bel te krijgen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Antwoorden (1)

De meeste pompen ( die ik al gezien heb ) die kon je wat verzetten zo dat je een grotere/kleinere bel kon krijgen. Probeer eens of je de kop van de fontein kan draaien OF dat je de uitgang iets losser vaster kan duwen in de houder.

Kijk ook eens na of je pomp wel echt goed werkt en er geen lucht in vastzit. Is dat niet het geval, heb je dan wel een deftig straaltje zonder die kop erop of met een ander kop ( vb ouderwetse fontein ).
Ben je zeker dat je pomp wel geschikt is voor deze kop? De capaciteit van een pomp bepaalt mee hoe hoog een fontein opschiet. Als je pomp niet sterk genoeg is gaat het niet echt het gewenste resultaat geven. vb de pomp in de link kan 30 cm hoog spuiten als je 1500 l/ u pompt maar bij 3100l/u raakt die 80 cm hoog
Zo moet er op de verpakking van je attribuut en pomp ook iets uitleg staan.

Hoe die dingen werkt?
Net als een gewone fontein.
Je pompt water op met je pomp. De pomp gaat het water door de leiding onder druk verder stuwen. Waar het uit de leiding komt, komt het eruit met kracht.
In dit geval wijst de uitgang van de leiding omhoog en schiet het water dus omhoog. Omdat er een kopstuk opstaat dat het water speciaal laat 'vallen' krijg je het gewenste effect. Door het kopstuk losser / vaster te zetten gaat je bel verder/dichterbij neervallen.