Blaadjes kersenboom hangen af. Hoe komt dit?

Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe kersenboom geplant en alles ging goed. Nu was het afgelopen weken erg warm en ging de blaadjes slap hangen. Na bewateren was alles terug in orde. Ondertussen is het weer deze week erg omgeslagen en valt er voldoende water uit de lucht. Maar alsnog hangen de blaadjes slap. Is hier een verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
6.7K

Antwoorden (1)

Een boom of plant die net geplant is heeft in eerste instantie écht veel water nodig. In ieder geval in het midden van het land (ik weet niet waar jouw boom staat?) is er nog niet genoeg gevallen, dus geef de eerste tijd een paar keer per week (om de dag, om de twee dagen) veel water - daarmee is je probleem waarschijnlijk opgelost.
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
Als je bij het planten de plant-kuil niet redelijk vol water hebt gestort, heeft hij nu een te droge bodem. Je kunt er rustig een hele emmer water langzaam bij gooien. Wat er dan te veel zou zijn, dringt gewoon dieper de grond in.
Plus voor Hanneke
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Norry
Maak een sleuf om je boom als een ring. Maak hem zo groot en diep, dat er zeker een volle emmer water in kan zonder dat dat overloopt naar de rest van je tuin. Giet elke avond en elke ochtend een emmer water in je sleuf, dan moet hij het uiteindelijk redden. Volgende keer een fruitboom planten in het najaar (eind oktober, begin november).
anneliez
3 jaar geleden
klopt wat gezegd wordt, veel water geven. Vaak lijkt het veel te regenen en dan valt het erg tegen. Zet eens een regenmeter in je tuin, die dingen zijn niet zo heel duur, of vraag er een voor je verjaardag. Dan zie je dat er na een hele middag regen soms maar een paar mm gevallen is, veel te weinig voor een boom