Wat is de soortnaam van de papaver die in Frankrijk in het wild groeit?

Ik ben op zoek naar zaad daarvan voor eigen tuin.
De bloemen zijn rood.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tuin
2.3K

Antwoorden (2)

Misschien bedoel je de gele Meconopsis cambrica, gevonden in Midden- en Zuidwest-Frankrijk.
Of de Papaver rhaeticum Leresche, Papaver aurantiacum Loisel., die in de Franse Alpen gevonden wordt. Deze bloemen zijn geel of oranje, zelden rood of wit.
4 jaar geleden
Het zou, zonder nadere aanduiding welke soort nou precies wordt, ook gewoon de Coquelicot kunnen zijn. Dat is de algemeen bekende rode klaproos die de Latijnse naam 'Papaver rhoeas' draagt.

Deze bloem wordt met de Engelse naam Poppy als het symbool van de Eerste Wereldoorlog gezien en dient om oorlogsslachtoffers te herdenken.
. . .
welke soort nou precies *bedoeld* wordt
Toegevoegd op 25 april 2020 13:40: tekst
Amadea