Zijn de verborgen gebreken in tuin verzekerd?

Wij hebben 1,5 jaar terug ons huis gekocht. We zijn nu pas toe gekomen om de tuin te laten renoveren. Dat één grote boom (afgezaagd, steekt ongeveer een meter uit) in ons tuin aanwezig was wisten we wel, maar dat er nog één aanwezig was wisten we niet. De hoveniers kwamen er achter tijdens het graven. Deze boom is zo laag mogelijk afgezaagd, waarna er grind bovenop is gelegd. Nu hebben we extra moeten betalen voor het weg laten halen van die boom, omdat we anders in de knoei kwamen met onze tegels. Zijn deze kosten ergens te verhalen? We wisten immers niet dat deze boom onder het grind was verstopt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tuin
5.4K
ronron1212
4 jaar geleden
Nee dat kun je nergens verhalen.
SentWierda
4 jaar geleden
Je kunt hooguit jezelf verwijten dat je wel erg laat wakker bent geworden. Na anderhalf jaar heb je niet recht van spreken over iets wat wellicht geen verborgen gebrek is. Liever in de tuin een (onzichtbare) boomstam dan tegels....
paulus811
4 jaar geleden
Een omgezaagde boom is geen 'gebrek', maar normaal onderdeel van tuinonderhoud. Dat het voor jou nu onhandig is, maakt het nog niet verhaalbaar.

Antwoorden (1)

Een verborgen gebrek staat het normaal gebruik van het huis in de weg. Bijvoorbeeld als de grond van de tuin vervuild blijkt.
Als je verzekerd bent tegen verborgen gebreken, zou zoiets vergoed kunnen worden.

Maar een ondergrondse boomwortel in de tuin is in die zin geen verborgen gebrek. Ik kom ze regelmatig tegen…