Kun je coniferen van 20 jaar oud nog toppen of gaan ze dan dood?

Er is nooit onderhoud aan gepleegd verder en rooien is te duur en ingewikkeld.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Tuin
5.6K

Antwoorden (1)

Dat kan prima, maar wacht wel tot het mei is. Snoeiwonden en nachtvorst is geen goede combinatie. Bedenk ook dat de coniferen niet meer opnieuw zullen uitlopen op het hout. Alleen takken die hun groen behouden zullen op dat groen verder groeien. In de praktijk betekent dat, dat de conifeer niet meer hoger zal worden, wel breder. Snoei dus zodanig (hoog genoeg) dat de lelijke, open bovenkant niet in het zicht komt. En niet teveel in de breedte snoeien, kale open plekken gaan niet meer dichtgroeien.
Inekez1