Kan je kalkuitbloei verwijderen met koolzuurhoudend water?

Ik heb net nieuwe betontegels in mijn tuin. Na 2 dagen is er echter al wat witte uitbloei op te zien. Is dit na 2 dagen al mogelijk? Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van kalkuitbloei met azijn of van die kalkuitbloei verwijderaars? Laten ze een afdruk achter? Kan het kwaad om er koolzuurhoudend drinkwater overheen te gooien? Hartelijk dank!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Tuin
4.9K

Antwoorden (1)

Nee, kalk kun je niet weg krijgen met koolzuurhoudend water.
Er vormt zich dan Calcium carbonaat, een vaste stof die absoluut niet in water oplost.
Kalk aanslag (ook die in toiletpot en koffiezetapparaat) verwijder je met azijnzuur.