Wat kan ik doen aan onkruid vogelmuur?

Heb ontzettend veel last van vogelmuur tussen m,n rozen.
Kan ik evt van die bruine korrels er tussen strooien, zo dat er niet zo veel onkruid tussen groeit.
Het is bijna niet weg te halen tussen de rozen.

burgos
5 jaar geleden
in: Tuin
2K
Z512099
5 jaar geleden
Vermijd vergif zoals onkruidverdelgers, buiten het schoffelen kun je schors, cacaodoppen en andere vezelige materialen tussen de rozen strooien, of zwarte vocht-en luchtdoorlatende worteldoek.
burgos
5 jaar geleden
Je kan er zo moeilijk bij komen tussen die rozen en ik erger me een ongeluk.
Bedankt voor de tip, ga denk schors er tussen strooien. dank

Antwoorden (1)

Vogelmuur is goed vogelvoer voor diverse vogels. Ik gaf het altijd aan mijn kanaries, ook als ze jongen hadden bij het opfokvoer. In de aarde heeft het maar weinig grip, korte en dunne wortels. Gewoon iedere dag even schoffelen en je hebt er geen last van. Dat gaat moeiteloos.
Eigenlijk is het een schattig plantje, niet alles wat onkruid heet is lelijk of vreselijk lastig.
Ivana
5 jaar geleden
burgos
5 jaar geleden
O K het is schattig,,,,, maar niet tussen m,n rozen.
Die staan zo dicht op elkaar, daar kom ik niet tussen.
En al dat onkruid is geen gezicht vind ik.