Hoe moet ik luis in een beukenhaag bestrijden?

De hele, 4 weken geleden geplante, haag zit onder de witte/grijze luizen.

Hoe krijg ik ze weg?

Spiritus en zeep? Welke verhouding.

Gif???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
38.9K

Het beste antwoord

Je beukenhaag heeft last van wolluis, een net geplante beuk heeft last van het overzetten, het moeten uitlopen omdat het voorjaar is en de ploselinge themperatuursstijging rond Pinksteren.
( Heb je wel water gegeven?)
Dat kost heel erg veel energie.
Hierdoor wordt de weerstand minder en slaat de luis toe.
Wat nu te doen.
Spuit iedere dag even de haag goed kletsnat met de tuinslang. Spuit flink door de bladeren heen.
Geef een goede vloeibare organische mest, (ecostijl) waardoor de weerstand van de beuk sterker wordt.
Over een paar weken nogmaals mest geven.
Enkel alleen wat spuiten om de luizen dood te krijgen en niets doen aan de echte oorzaak, schiet niet erg op.
Wil je toch spuiten, 1 deel water, 1 deel spiritus, 1 deel groene zeep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ga bij de boerenbond groene zeep halen en meng dit met lauw/warm water en roer het goed door elkaar
de heg een paar dagen op rij ermee overgieten/besproeien en je bent ervan af
eventueel na een week herhalen als de luiseitjes die er nog waren uitgekomen zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je al geprobeerd er gewoon de tuinslang op te zetten?
met een flinke straal spuit je ze zo weg.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ klopt, werkt vaak ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ook nog hartstikke milieu vriendelijk! Plusje.
Probeer het met water,maar dan bedoel ik ook water. spuit de heg schoon met een krachtige straal water uit een hogedruk spuit. Natuurlijk niet te dichtbij zodat je het
blad niet beschadigd. Je zult zien dit doet wonderen, herhaal het na een paar dagen nog een keer. In het meeste geval ben je daarna verlost van het probleem.