Kan ik vuren hout dezelfde kleur geven als douglas hout door bijv. olie/lak?

Ik heb een schuur van vuren hout en ik krijg een schutting van douglas. Dit vloekt nogal dus ik vroeg mij af of ik de schuur ongeveer dezelfde kleur kan krijgen als douglas.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Tuin
5K
paulus811
5 jaar geleden
Met transparante beits kun je ongetwijfeld in de buurt komen van de rode Douglas kleur, maar vergeet niet dat Douglas hout zeer snel zal vergrijzen en dan past het alsnog niet bij je gebeitste schuur. Je kunt overwegen om de schuur in een dekkende passende kleur te schilderen, dat is op termijn ook veel onderhoudsvriendelijker omdat je het veel minder vaak hoeft na te behandelen.

Antwoorden (1)

Als je dekkende beits neemt moet dat lukken,helemaal het zelfde zal het nooit worden om dat de houtsoort anders is.
Nooit lakken hoor dat geeft ellende.
Als ik jouw was zou ik op beide soorten hout gewoon iets uit proberen met beits,,dan kan je kijken hoe het resultaat is.
Ik wens je succes.
burgos