Kun je goudenregen stekken, en zo ja, hoe en wanneer?

In de tuin van mijn buren groeit een enorme goudenregen, die het zwaar heeft omdat de tuin niet wordt verzorgd en hij geen zon krijgt. Ik wil eigenlijk proberen een stekje van deze goudenregen te nemen en aan de praat te krijgen. (Mijn tuin heeft één zonnig hoekje...)

Mijn vraag is: leent de goudenregen zich daarvoor? Ik begrijp dat je blauwe regen het beste in mei/juni kunt stekken. Is dat ook zo voor goudenregen? En wat heeft hij nodig om goed te gaan groeien?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
17.5K

Het beste antwoord

Een gouden regen is zeer moeilijk of meestal helemaal niet te stekken. Zaaien gaat wel, maar dan krijg je een wilde goudenregen die veel slechter bloeit. Goudenregen wordt ge-ent op de wilde soort om een goed bloeiende struik te krijgen. Wil je er een planten ,ook dat geeft vaak het probleem van niet groeien. Probeer er een te kopen die al minstens een jaar in een pot staat(hij zit er dan gewortelt in) Alleen deze planten zullen goed groeien. Blauwe regen stekt erg makkelijk De stekken schuin in de grond steken. Na 4 a6 jaar zullen ze bloeien. Wel stekpoeder gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tof dank. Dan laat ik het er denk ik maar bij zitten met die gouden regen. Het idee kwam omdat'ie zo makkelijk voorhanden was... Misschien ga ik dan toch voor een blauwe regen!

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan prima. Zie de link & zoek op gouden regen. Je bent een beetje laat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met de blauwe regen (noemt ook chinese blauwe regen o f wisteria siniensis))heb ik het ooit gedaan na een zware storm waar hij gebroken was. Liefst bij een warme muur en met veel zon. En je moet hem zo snel mogelijk geleiden.Beste seizoen: vroeg lente.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank! Sorry ik ben voor het eerst van mijn leven een beetje serieus met een tuin bezig. Geleiden...? En wat denk je nu nog op tijd? Bij de buren bloeit'ie al, en gooit'ie zelfs zijn bloemen alweer af...
Een goudenregen is ook goed te zaaien! Duurt alleen wat langer voordat je een boom hebt.