wat is het voordeel om een plant te laten groeien op potgrond?

Ik moet voor biologie een practicum schrijven en dan moet ik weten wat het voordeel is van potgrond om daar een plant in te laten groeien. Kan iemand mij dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het voordeel ten opzichte van wat?

Antwoorden (1)

Voor beginnende en delicate tuinplanten heeft potgrond betere kwaliteiten dan gewone tuingrond. Hij is luchtiger en kan veel water opnemen, en slaat veel beter voedingsstoffen op dan tuinaarde. Bovendien bevat hij geen onkruidzaden, woekerende wortels en andere minder gewenste bodemorganismen die de jonge planten zouden kunnen aantasten.
fremar