waar kan ik water uit onze regenton laten controleren op bijvoorbeeld bacterien of aarsmaden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
3.3K

Antwoorden (2)

In alle water , waar ook ter wereld zitten bacteriën.
Denk maar aan de vogelpoep van het dak, of een dode vogel ergens in de goot.
En aarsmaden in regenwater, kan toch bijna niet.
Het regenwater alleen gebruiken voor je planten of tuin, zonder enig risico of gebruiken voor doorspoelen van een toilet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nee hoor dat suggereer ik helemaal niet, bacteriën zijn overal, in je lichaam, op je lichaam, buiten je lichaam, echt op en in alles, dus ook in het regenwater. Heel veel soorten zijn totaal niet schadelijk, nee zelfs gezond, zoals die in je mond, huid en darmen. Alles wat op je dak valt, zitten vol met goede en verkeerde bacteriën. je eigen immuunsysteem, kan ze normmaal gesproken allemaal wel aan, mits we gezond zijn. Vroeger dronken de mensen water uit een put, of sloot. Daar werden ze meestal niet ziek van, hun lichaam kon er toen goed tegen. -----------Maar met het regenwater komen ook de schadelijke stoffen die in de lucht zitten, in het water zelf, door het schoonregenen van de lucht, maar ook dat zit in de lucht die we inademen, vaak heel erg zelfs.Zo begrijp ik nog steeds niet wat je wilt laten onderzoeken. Ga lekker naar buiten in je tuin werken, maak vieze handen, eet ongespoten groente uit eigen tuin en stop met te vaak je handen te wassen en te vaak te douchen. Dan bouw je weerstand op, juist die bacteriën maken je sterker en niet andersom.
Eerst antwoord op je vraag:
Er bestaan commerciële laboratoria die onderzoeken en analyses uitvoeren voor bedrijven én particulieren.

Een voorbeeld hiervan is:
http://www.nutricontrol.nl/nl/analyses/overige-analyses/wateranalyses
NutriControl biedt een breed spectrum van analyses voor watermonsters van veehouders en producenten van voedingsmiddelen, zuivel en diervoeders. Als veehouder of producent wilt u graag weten of uw water de geschikte kwaliteit heeft om te gebruiken als drinkwater voor dieren, koel & reiniging (voor o.a. melktanks) en proceswater. Daarnaast kan het verplicht zijn om analyses uit te laten voeren in afvalwater dat geloosd wordt of in monsters was- en spuiwater van luchtwassers. Nutricontrol verzorgt al jaren microbiologische en chemische analyses in bovengenoemde watermonsters.

Tweede voorbeeld:
Op zoek naar een betrouwbaar milieulaboratorium? Omegam Laboratoria verzorgt chemische, fysische en biologische analyses. Met 150 medewerkers zijn wij één van de grootste laboratoria in het land.
http://www.omegam.nl/onderzoeken/milieulaboratorium.html

Je begrijpt, dat die laboratoria niet voor niets werken.
Het kan een uitdaging voor je zijn hierover contact te zoeken met een laboratoriumschool. tegenwoordig vallen die onder diverse ROC's. Veel ROC's hebben een microbiologische studierichting met praktijk. Op zo'n laboratoriumpracticum zullen ze best wel een onderzoek willen doen. Verwacht dan niet dat het iets kost.

Maar: Waarom wil je het regenwater laten testen? Wat zou je ermee willen doen?