Wat is er aan de hand met mijn Kerria Japonica (kerriestruik)?

Mijn Kerria Japonica heeft het jaren goed gedaan. Sinds vorig jaar zomer krijgt de struik meer en meer gele bladeren.
Dit jaar na de bloei geheel terug gesnoeid. Helaas vertonen de nieuwe takken hetzelfde fenomeen. Zie de bijgevoegde foto's.
Alvast bedankt voor alle antwoorden.

6 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Het beste antwoord

Deze zomer en ook de vorige kende verscheidene langdurige periodes van droogte, de Kerria echter, staat graag in ietwat vochtige grond en dat in combinatie met een iets te lichte standplaats, Kerria wil halfschaduw, kunnen de oorzaken zijn van bladvergeling.
Bladvergeling kan ook duiden op stikstofgebrek, een beetje bemesten in het voorjaar kan het verschil maken.
Z512099
6 jaar geleden
Ajah
6 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord.