Welk soort draad kan ik gebruiken om m'n planten automatisch te bewateren?

Een trucje is om tijdens afwezigheid een reservoir te hebben met een draad tussen reservoir en plant, zodat hij kan 'drinken' als hij te droog wordt.
Soms staat er katoenen draad, soms wollen draad. Maar dan niet geverfd. Welk soort draad is het beste? Kan ik ook van dat standaard beige/bruine touw nemen? Of jute?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
5.4K

Het beste antwoord

je hebt draad nodig dat makkelijk water opzuigt. Wol en katoen doen dat allebei.
Van de andere soorten weet ik het niet, maar volgens mij is gewoon touw geïmpregneerd met het een of ander, en dan lukt het niet.
Maar test het eens uit door verschillende draden in een bak water te hangen en in verschillende bekers uit te laten komen. Dan zie je vanzelf welk bekertje het eerste vol is. Je zal toch moeten bekijken hoeveel draden je per plant nodig hebt, hangt ook van de grootte van de plant af
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar wol en katoen zijn vaak geverfd. Geeft dat geen problemen?
anneliez
6 jaar geleden
nee hoor