Wie vernield mijn azalea?

In mijn voortuin staat een pot met een azalea. Deze wordt steeds meer vernield. Elke dag liggen er meer takken en bloemen naast. Wie weet welk dier het op mijn plant voorzien heeft?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.8K

Antwoorden (1)

nou azaleas en rhodondendrons zijn erg giftig voor dieren, Deze struiken bezitten zogeheten grayanotoxinen. Deze kunnen bij dieren braken, kwijlen, diarree en problemen met het cenrtrale zenuwgestel veroorzaken. Ernstige vormen van azaleavergiftiging kunnen zelfs leiden tot een coma of de dood.

er is een insect dat de bladeren kan eten ... maar ik denk dat vogels je bloemen hebben gesloopt voor de nectar.

omdat de rest van de plant giftig is eet niets of niemand die op .... dus slopen ze je hele plant voor het beetje suiker in de bloemen.

als je aan de straat kant zit ... misschien zijn het kids geweest of een verdwaalde voetbal.
anders sorry niet veel an te doen dan behalve een net ofzo
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Jij werkt toch bij een dierenambu dacht ik? Dan ga je toch geen net aanraden?
Thecis
7 jaar geleden
@rieneke1
Er zijn zeker diervriendelijke netten te koop.
Rieneke1
7 jaar geleden
@Thecis, en de manier van bevestigen speelt ook een rol: niet tot op de grond zodat egels en andere dieren er in vast komen te zitten. Maar ik zie hierboven alleen een aanbeveling voor een net ofzo. Terwijl een dierenhulpverlener beter zou moeten weten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
er zijn dier vriendelijke netten ... fruit telers gebruiken die zo vaak .... er zijn niet heel veel andere dingen om vogels uit je bloemen te houden ...
als je het net strak maakt heeft geen vogel er last van. @rieneke1 ik hoor graag een andere oplossing van je.
Rieneke1
6 jaar geleden
@shabti, heb je de reactie van Thecis en mijn antwoord daarop hierboven niet gelezen? Daar heb ik eigenlijk verder niets aan toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Terwijl een dierenhulpverlener beter zou moeten weten.....
ja ja ik zag je reactie ... vroeg me alleen af waarom de persoonlijke aanval als je zelf geen betere oplossing had.
wat anders is er dan aan te doen ? dat ik dieren help betekend niet dat ze me kersen mogen opeten ... ik heb ook gewoon altijd een net gehad zonder problemen .... ik snap gewoon je reactie niet