Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom rijpt mijn rabarber niet?

Ik heb al lang een rabarber plant in mijn tuin. hij rijpt snel en geeft super veel en hele lekkere stengels. Sinds vorige zomer heb ik er een 2de plant bij. Maar die maakte toen alleen maar bloemen en bijna geen stengels. En als hij er toch maakte, rijpte ze maar niet. En nu, na de winter is hij weer bloemen aan het maken. Afknippen helpt niet. Zal ik ooit stengels kunnen oogsten van deze plant?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Rabarberbloemen asap verwijderen ! Vergen enorm veel energie van de plant, gaat ten koste van de andere stengels.
Rabarberbloei is een diagnose van uitgeputte grond, soms te droge grond. Rabarber moet een zure grond hebben (voor de proffen onder ons een matig zure pH van 6 ;-) )
Dus hopelijk was dit een eenmalige bloei, indien het zich herhaalt: rabarber verplanten …
(Lees meer...)
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De plant staat naast de andere plant die het heel goed doet. Dus aan de grond kan het niet liggen. En als ik de bloemen weg haal dan groeien ze weer terug.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding