Loop je modder naar binnen bij een gazon zonder pad of stapstenen?

Als je een gazon wil aanleggen direct vanaf je achterdeur loop je dan modder naar binnen als je geen pad of stapstenen aanlegt? Ik vind zonder mooier maar ik weet niet of het praktisch is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.9K
ronron1212
7 jaar geleden
Als het regent of geregend heeft is de kans groot om het meenemen van modder troep.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lijkt me wel he
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt ook je schoenen uittrekken voor je naar binnen loopt.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Modder weet ik niet. Maar als he gemaaid hebt loop je nog wel enige dagen gras mee naar binnen...zeker als het geregend heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
als je met veel mensen bent en je loopt over hetzelfde pad naar de deur, en die kans is zeer groot, dan zal het gras op dit pad niet groeien, en uitgesleten raken, zodat het waarschijnlijk wel een modderpad wordt in de regen. Als de deur zelden gebruikt zal dit niet het geval zijn.

Het beste antwoord

Als je een goed grasveld hebt valt het in de zomer waarschijnlijk nog wel mee, zelfs na een regenbui. De zolen van je schoenen zullen dan wel natter zijn dan bij een stenen pad maar de hoeveelheid modder valt mee.

In de winter is gras altijd veel dunnen en dan komt de modder er doorheen en dat loop je dan echt naar binnen, zelfs zonder regen als je pech hebt
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ bij zandgrond valt dit mee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb veengrond. miscchien toch stepstones overwegen.