Is deze manier van kweekgras tegen gaan raadzaam?

Hallo,

Ik heb een moestuin waar veel kweekgras in zit. Dit komt voornamelijk van de verwaarloosde naburige tuinen en het bestuur doet er niets aan. Nu kwam een vriend van mij op het idee om rondom het land, op de grens van mijn tuin en die van de buren, een gleuf van ongeveer 80cm diep en 40 cm breed te graven, om zo het kweekgras te weren vanuit de andere tuinen. Vanuit daaruit al het kweekgras wat er bij mij inzit met de riek steeds uit te dunnen en dit zo keer op keer te doen. Nu is mijn vraag: Is dit een goed idee of zijn er problemen waar we tegen aan zullen lopen?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Antwoorden (1)

Dat is op zich een sloot die je zou moeten graven, en dan nog houdt dat het kweekgras niet tegen. Kweekgras is een grassoort dat voortwoekert door zijn wortelstok. regelmatig doorsteken op de grens en de wortels goed verwijderen is het meest effectief.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Denk je dat de wortelstok onder de greppel door zal gaan?