wat gebeurt er als je aan een plant heet water toevoegd?

weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
16.6K
Amadea
7 jaar geleden
Het lijkt mij dat zo'n wortels dan verschroeien en de plant daardoor dood gaat.

Antwoorden (1)

Dat ligt er aan wat jouw definitie van heet is. Het gebruiken van kokend water om bijvoorbeeld onkruid te doden is een oud trucje wat door veel mensen gebruikt wordt.

Warm water kan worden gebruikt om insecten en pesticiden te doden die zich op en rondom de plant begeven. Dit warme water moet dan ongeveer een temperatuur hebben van zo'n 50 graden Celsius. Het warme water heeft dan dus een positief effect op de plant.

Zo lang je de wortels van je plant niet oververhit en de bladeren/bloemen beschermd voor het warme/hete water, dan heeft geven van warm water geen negatief effect. Het is misschien zelfs beter voor de plant dan heel koud water.