Als een potje "vogelpindakaas" half leeg is, (hoe) eten de vogels de rest dan op?

Kruipen ze dan in het potje?
Of wordt de rest niet opgegeten?

Ik heb voor het eerst zo'n potje gekocht en vroeg me af hoe dit zit.
Het potje is niet zo heel groot.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
2.9K
ronron1212
7 jaar geleden
Ze kruipen er gewoon in en eten het potje helemaal leeg als het goed is neergezet.
Ritsuka
7 jaar geleden
kleine vogels kruipen er gewoon in
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké, ik kon me dat moeilijk voorstellen :-) Wanneer is het niet goed neergezet dan, ronron1212?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het om kan vallen is het niet goed vastgezet.
Ik zorg altijd dat de open kant iets naar beneden staat, dan kan er geen water in lopen. Zie ook het antwoord op mijn vraag:
http://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/overig/vraag/598625/haal-makkelijkste-laatste-kleine-restjes je staat er verstelt van maar er blijft echt niets achter

Het beste antwoord

Het zal je verbazen!
Ik had hetzelfde idee van 'hoe kan dit nou'?
als je nagaat dat alleen kraaien? nou ja hele grote zwarte vogels er niet in kunnen en duiven natuurlijk.

Ook merels in principe niet, maar die zoeken hun voeding alleen op de grond in de tuin. Zag daarnet toch een foto (bron) met een merel die op weg was naar de VOGELpindakaaspot!:)

Wel kauwtjes en veel spreeuwen en we hebben 't natuurlijk niet over die hele kleintjes allerhande mezen. Ook mussen, maar die zie ik hier niet meer (grote stad).
De eksters komen helemaal niet bij mij in de tuin, die zitten in de bomen aan de overkant.

Antwoord
Ze vliegen erin en zelfs relatief grote vogels (spreeuwen) kruipen helemaal in de pindakaaspot.
Het wordt helemaal leeg gepikt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor je reactie. Ik kon het me lastig voorstellen :-) Wel leuk om te weten.
Kauwen hebben we hier genoeg.
En meesjes ook wel en ook wel een enkele mus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb ook een pindakaaspothouder (wat een woord) en dat is tot dusver altijd goed gegaan, niet nat geworden. Kijk wel uit waar je het ophangt, een beschutte muur is goed. En toch ook een beetje stevig ophangen, niet wiebelend. Veel plezier, hang het bij voorkeur daar waar je er zicht op hebt van uit huis, is zo leuk, wordt zo gretig gebruik van gemaakt. Trouwens, een potje in voorraad is geen overbodige luxe, dus nu er nog eentje bij kopen, daar kwam ik achter toen het ineens hard ging: op en de winkel los was.
De Vogelbescherming heeft ook een webshop en ik las daar over een pindakaas-pakket... weet niet meer wat het precies inhoudt, maar het bekijken waard, wellicht.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Bij mij hebben meeuwen en een kraai de pot leeg gevreten. Die kraaien zijn nog slim ook. De manieren die ze bedenken om de pot leeg te maken. Ik heb hem in zo'n huisje zitten. Gaan ze op het dakje staan en dan op hun kop met hun kop er helemaal in. En de meeuwen hebben hem 2x eruit getrokken zodat hij in het gras lag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn "huisje" hangt aan de muur die 't minst in zicht is...nog niet ontdekt door de meeuwen dus.
Inventief hoor, meeuwen zijn toch wel onwaarschijnlijk groot in verhouding tot deze pindakaaspotjes!:)