Hoe kan ik planten het beste tijdelijk opslaan?

Binnenkort wordt mijn tuin helemaal opnieuw bestraat en aangelegd. Hoe kan ik enkele planten (struiken) die ik wil bewaren het beste 1 of 2 dagen opslaan. De hele tuin gaat om, dus ik heb geen ruimte om ze tijdelijk te planten.
Ik heb 3 grote potten maar ik moet 5 planten overzetten.

Kan ik ze, met een flinke kluit eraan tijdelijk, met de kluit, in een plastic zak wegzetten?

7 jaar geleden
in: Tuin
5.1K

Het beste antwoord

In een vuilniszak gaat prima, wel uit de zon houden he, anders wordt het plastic veels te heet.
Alle planten staan nu in het blad, dat kan problemen geven als je ze er aan laat zitten.
Maar is afhankelijk van de soort plant.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor kortere tijd kan u de planten ook bewaren in een koele, vochtige omgeving, eventueel afgedekt met een zeil of vochtig deken. U kan de wortels lichtjes bevochtigen met een sproeier, let wel op dat u de restanten grond die nog aan de wortels hangen niet wegspoelt: deze bevatten mycorrhiza die vaak noodzakelijk zijn voor de (her)groei.
fremar