Mijn buxus had bladvlooien.Ik heb ze kort gesnoeid en behandeld met spiritus.Het lijkt dat de vlooien verdwenen zijn.Mag ik nu al voeding geven?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Z512099
7 jaar geleden
Naast kalk heeft uw buxus ook een aangepaste voeding nodig. Voor buxus kiest u best een meststof met een evenwichtige verhouding tussen stikstof en kalium voor een compacte groei en een goede afharding in het najaar. DCM Meststof Buxus bevat bovendien extra zeewierkalk voor een optimale zuurtegraad en magnesium voor een frisgroene kleur van uw buxus. De vrijstelling van de voedingsstoffen gebeurt geleidelijk volgens de noden van de plant. Omdat buxus een struik is die vlot en continu wil groeien, geeft u hem tijdens de groeiperiode best ongeveer om de 100 dagen een bemesting met DCM Meststof Buxus. Ook na een snoeibeurt vult DCM Meststof Buxus de voedingselementen in de bodem aan en bevordert ze de hergroei, zodat de struiken zich snel herpakken.

Het beste antwoord

Vrijwel alle voorkomende plagen, worden veroorzaakt door een slechte conditie van de plant zelf.
Bemesten verbetert de conditie van de plant, dus kan je dat altijd doen.
Hoe langer de conditie van de plant slecht blijft, hoe langer er ook problemen zijn met plaagdiertjes.
Dus direct gaan mesten en buxus heeft ook kalk nodig.