kan ik mijn viburnum-tinus radicaal terug snoeien? neemt namelijk veel licht weg op het terras. de viburnum is 2,5 meter hoog

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
4.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik heb toevallig mijn viburnum tinus vorig jaar drastisch gesnoeid. 2 takken tot de grond toe eraf, de rest zo gesnoeid dat er een soort leiboom is ontstaan. Hij is nu nog steeds 2,5 meter hoog, maar nog maar een halve meter dik. Een soort heg dus. Na het snoeien is hij gigantisch gaan groeien. vanuit de linkerkant, waar de twee takken helemaal weg waren gehaald, kreeg ik 3 nieuwe takken die in een paar maanden 3 meter hoog waren. Ook aan de andere takken maakte hij heel veel nieuwe takken. Dit jaar heb ik hem vlak na de bloei, dus in april, nog eens gesnoeid. Hij is nu mooi, maar ik denk dat ik nu bezig kan blijven, als hij er steeds sneller van gaat groeien.

Het beste antwoord

Ja, wel even wachten tot het voorjaar.
"Drastisch snoeien Viburnum tinus. Als Viburnum tinus te groot is geworden kan hij heel goed drastisch teruggesnoeid worden. Het beste tijdstip voor ..."
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank