Waar kan ik mijn (Toscaanse) jasmijn het beste planten?

Dit voorjaar koop ik een Toscaanse jasmijn of een Jasmijn officinale (tips welke te kiezen van harte welkom). Hij komt in een pot op een balkon te staan. Balkon zelf is op het westen. Het balkonmuurtje waar de jasmijn gaat groeien en hopelijk bloeien is op het zuiden. In het vroege voorjaar zal hij dus alleen een lage avondzon zien. In de zomer de zon vanaf een uur of 2 's middags. Is dit een goede plek voor een jasmijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klinkt goed. Juist de ochtendzon is in de winter funest, als de wortels bevroren zijn en de bladeren al verdampen. Pot goed isoleren.

Het beste antwoord

Mogelijk is de plek wel goed genoeg wat betreft zonlicht.
Wel de plant in een grote pot zetten en oppassen voor dopluizen.
Deze jasmijn is redelijk winterhard tot ongeveer - 10 graden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Misschien nog een tip omtrent de soort jasmijn (Toscaanse jasmijn of een Jasmijn officinale)?
Dopluizen had ik vorig jaar inderdaad in m'n salix - te laat opgemerkt, plant heeft het niet overleefd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De officinale is matig winterhard.
Dopluizen ontstaan als de plant het heel slecht heeft.
Hoe groter de pot, hoe kleiner de kans.