Hoe krijg ik mijn gras weer goed?

Gras is kapot gereden, kan ik hier iets mee of moet de natuur haar best doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet kapot, alleen beetje plat.
Dat regelt de natuurlijk op haar gemakje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Indien het zich niet hersteld tegen het voorjaar wat zand met aarde en gras zaadjes in het spoor strooien . Maar het hersteld zich mogelijk heel snel nu het nog zo warm is .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank jullie.

Antwoorden (2)

Bijna altijd zal het van zelf weer herstellen, vooral na een periode van droog weer.
Dan komt er weer lucht ( zuurstof) in de grond en gaan de wortels weer groeien.
Echter het is winter en afhankelijk van het weer gaat dir vrij snel of kan lang duren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een maandje verder en het ligt er weer netjes bij, dankzij de zachte winter, dat dan weer wel ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja zo gaat dat.
Voetbalvelden zijn niet voor niets van gras gemaakt, van wege hun herstellend vermogen.
je hebt speciale bemesting voor gras dat er niet zo goed meer uitziet. Maar uiteindelijk doet de natuur al het meeste werk..
Ik zou gewoon afwachten en het niet laten uitdrogen of laten verdrinken.