Hoe moet ik mijn thijmplant verzorgen?

Ik heb enkele weken geleden bij een tuincentrum een thijmplant gekocht om daar af en toe vanaf te plukken voor de keuken. Ik kan alleen nergens vinden of de plant in de zon moet staan of juist niet en hoe (op de aarde of van onderaf op een schotel) en hoeveel water ik moet geven.

De plant wordt bruin aan de onderkant en ik vermoed dus dat ik iets niet goed doe.

8 jaar geleden
in: Tuin
2.5K

Antwoorden (1)

Kijk eens op deze site, ik heb thuis ook een aantal thijmplanten, ik geef hem af en toe gewoon wat water als het plantje droog is. Ik denk dat je niet zo veel fout kan doen bij dit plantje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Dank voor je antwoord Anna, dit soort websites had ik al gevonden. Maar ook op deze helemaal niets over veel of weinig water en of je het op de aarde giet of juist niet.
paulus811
8 jaar geleden
Maar als ik jouw antwoord goed begrijp geef je m dus weinig water? Is dat 1x in de week of nog minder?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb er meerdere in de keuken gehad en die hadden veel water nodig. En nog begaven ze het allemaal na een paar maanden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb de ervaring dat dit plantje het het beste doet, als hij regelmatig water krijgt (grond vochtig houden) en op een zonnige plek staat.
En inderdaad, veel langer dan een maand of 3 leven ze niet.