Welke struik is dit? En wanneer moet hij gesnoeid worden?

We zijn net verhuisd en deze struik staat in de tuin. Geen idee wat het is en hoe hij verzorgd moet worden. Wie weet het wel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kun je een foto plaatsen, op deze manier wordt het gok werk
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, lukte eerst niet. Nu wel. Wil je er nog eens naar kijken?
jc54
8 jaar geleden
De sapstromen in de meeste planten staat nu bijna stil, dus is het nu een goede tijd om te snoeien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt hem zo ver terug snoeien als je wil, ook helemaal vlak tegen de muur. Hij zal toch uitlopen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De bloemen stellen niet zoveel voor, en de groei zit vooral in het vroege voorjaar, ik zou dus niet wachten tot na de bloei, maar nu snoeien.

Antwoorden (1)

Het is de klimhortensia.
Dus eigenlijk een klimplant die het vooral goed doet in de schaduw, door regelmatig te snoeien, gaat het meer een struik worden
Momenteel zitten de bloemknoppen voor volgend jaar al aan de uiteinde van de takjes ( ik zie ze zitten ), dus zal je nu gaan snoeien, dan knip je de bloemen voor volgend jaar er af.
Dus beter wachten met snoeien tot na de bloei volgend jaar

Toegevoegd na 3 minuten:
Behalve wat snoeien als hij te groot wordt, is er geen enkel onderhoud nodig, hij ziet er super gezond uit, dus is de standplaats en grond geschikt voor deze soort.