Wat is dit voor een plant?

Toegevoegd na 2 minuten:
Is dit een kamer of een tuinplant? Hoe heet deze plant?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Het beste antwoord

Het is de Magnolia Virginiana fruit

http://gnps.org/plants/sweetbay-magnolia-magnolia-virginiana/magnolia-virginiana-fruit/

Toegevoegd na 15 minuten:
Magnolia virginiana fruit (sweebay magnolia) een is een groenblijvende plant afkomstig uit de laaglanden en de moerassen van de Atlantische kustvlakte van de oost-centrale en zuidoostelijke Verenigde Staten.
Het is een tuinplant die de grootte en vorm van een boom kan krijgen

Toegevoegd na 23 minuten:
Sweebay magnolia = Sweetbay Magnolia
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Dus op de foto zie je de vrucht van de Magnolia Virginia.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je uitgebreide antwoord
De vrucht lijkt idd overeen te komen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor het uitgebreide antwoord en info hierover!
De vrucht komt idd overeen.

Andere antwoorden (1)

Aan het blad te zien - de knop herken ik niet meteen in dat stadium - is het een Medinilla Magnifica ; in Nederland kennen we die als kamerplant (zoals de meeste planten die het hier buiten te koud hebben ), al is het in de doorsnee huiskamer eigenlijk te droog om hem goed tot zijn recht te laten komen, of soms als kuipplant (binnen overwinteren dus) ) . Het is eigenlijk een struik. Oorspronkelijk komt hij van de Filipijnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben jouw minnares niet maar inderdaad Medinilla Magnifica is een andere plant, maar ook erg mooi. Veel mensen verafschuwen hem wegens de moeilijke verzorging, terwijl de verzorging heel makkelijk is, als je maar weet hoe het moet.
http://hanninkton.nl/medinilla.htm