Waar kan ik het beste het kastje voor lieveheersbeestjes hangen?

Ik heb een lieveheersbeestkastje gekocht maar waar kun je die in de tuin het beste ophangen? Lieveheersbeestjes eten luizen op die aan de planten zitten en ik wil niet met chemicaliën spuiten omdat het niet goed voor je planten is en vooral niet goed voor het milieu. Maar hoe weten die beestjes nou dat ze daar in mogen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
11.8K

Het beste antwoord

Bij mijn vader hangt zo'n kastje in de tuin aan een boom. Hij heeft er wat bladeren ingedaan en de lieveheersbeestje zijn er vanzelf ingekomen. Het was een kastje vol. Nu zijn ze er weer allemaal uit maar het was wel een erg leuk gezicht.

De beestjes weten dus zelf dat ze daar in kunnen gaan, heel gek eigenlijk maar het werkt echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thx en tot ziens op GV

Andere antwoorden (4)

Een bordje met ingang er bij zetten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Volgens mij zijn die dingen zo gemaakt dat ze er automatisch ingaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om het lieveheersbeestjes helemaal naar hun zin te maken is het raadzaam enkele losse bladeren of rolletjes golfkarton in het huisje te stoppen.

Ophanghoogte 30 tot 60 cm.
13 jaar geleden
Hang het kastje aan een boom of in de buurt van een haag. In ieder geval in de buurt van de plek waar de lieveheersbeestjes zich nu ook ophouden. Deze kastjes zijn zo ontworpen dat lieveheersbeestjes hier gemakkelijk toegang tot hebben. Tevens worden veel concurrenten en roofdiertjes van het lieveheersbeestje buiten gehouden.

Tip:
Om het de biologische bladluizenbestrijders van het lieveheersbeestkastje helemaal naar hun zin te maken, is het raadzaam enkele losse bladeren of rolletjes golfkarton in het huisje te stoppen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Eventueel kun je ook wat lokstof in het kasje doen.
Zie: http://tuinadvies.be/shop/product.php?id=673
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hang het kastje op een plaats beschut tegen weer en wind.