Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een cd aan een touwtje aan de boom, recht naar beneden laten hangen?

Heb een cd aan een touwtje aan een tak gehangen om te voorkomen dat vogels in de boom gaan. Nu heb ik al meerdere malen de cd weer juist moeten hangen, doordat het met storm om de tak heen is gaan draaien. Hoe kan ik het makkelijkst voorkomen dat het touwtje niet meer zichzelf 'oprolt'? Zelf dacht ik aan iets van gewicht er aan hangen of een ijzerdraadje aan het touwtje?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
4.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
alleen een lang stuk ijzerdraad
Rieneke1
8 jaar geleden
Zinloos, na korte tijd schrikken de vogels niet meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Rieneke,
Dat hangt er vanaf van wie de CD is '-)
Rieneke1
8 jaar geleden
Een cd van The Eagles helpt wellicht :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan het weer on-topic blijven svp? Dank voor je reactie freekfluweel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een mogelijkheid is dat je het touwtje zo lang maakt dat het de grond haalt. Dan met een tentharing vast zetten.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Nee, want het moet slingeren en licht weerkaatsen uit diverse hoeken, anders verjaagt het geen vogels meer!
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer je het niet te strak spant, slingert hij genoeg. Toch zal hij dan niet om de tak heen slaan.
Gebruik een warteltje, dat is een klein dingetje dat ze bij vissen tussen de lijn zetten, speciaal om het opdraaien/ krullen van de vislijn te voorkomen.
Werkt altijd en kost bijna niets.
Verkrijgbaar bij een sportviswinkel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding