Hoe krijg ik het mos van de takken van deHibiscus?

Het is al een oude plant en heeft een soort geel/groene korstjes op de takken. Hij bloeit ook niet meer zo optimaal

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
7.4K

Het beste antwoord

Behalve nu extra mesten, kan je in het vroege voorjaar gaan snoeien.
Knip/zaag twee- derde van de struik er af.
Dan staat er bijna niets meer.
Maak de grond los rondom de plant en geef een goede organische mest.
Herhaal dat later in de zomer nog eens.
Door zo te snoeien ben je in een keer van alle mostakjes af en op de hergroei van nieuwe takken, zal geen mos meer groeien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

gebruik een sponsje om het er af te vegen. persoonlijk vind ik het wel sierwaarde hebben dat mos. dat mos kan geen kwaad voor de boom.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zal korstmos zijn. Is een teken van schone lucht. De enige oplossing voor de struik is bemesten, snoeien en zorgen dat hij niet te veel schaduw krijgt. Zo ja, dan de boom of wat schaduw geeft aanpakken. Korstmossen houden niet van direct zonlicht. Mijn azalea's hebben zich hersteld door het bovenstaande uit te voeren en turf eromheen te doen.