Wanneer moet ik vijgen snoeien om mooie vruchten te krijgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Het is onnodig een vijg te snoeien om mooie vruchten te krijgen.
Een gezonde vijg geeft altijd van zelf mooie vruchten.
Wat dat betreft is het een erg makkelijke struik/ boom.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (1)

Een vijgenboom snoei je bij voorkeur tijdens de rustperiode. Deze periode loopt in ons klimaat van november tot februari.Het sap van vijgen kan irriteren op de huid dus pas hiervoor op. Ook in de zomer kun je overigens prima snoeien wanneer er takken in de weg zitten. Dat kan zeker gebeuren want de vijgenboom is een snelle groeier. Een vijg heeft eigenlijk niet meer nodig dan wat uitdun snoei. Zijtakken worden vanzelf gevormd. Snoei alle takken die niet gelijk met de muur lopen tot aan de stam terug. Alleen takken die langs de muur lopen, blijven dus behouden.
fremar